vrijdag 29 juni 2018

Ik word elke dag jonger en ben wonderbaar gemaakt.

Jawel, precies vandaag ben ik wederom jarig. Inmiddels 61 Jaar jong. Jong ja, en een typische Kreeft / Haan-persoonlijkheid.

Al enkele jaren ben ik een “Eucharistisch Minister’ in de Heilig hart Kathedraal (Sacred Heart Cathedral) in Chiang Mai. Sinds ongeveer een half jaar ben ik daar nu ook regelmatig cantor en zing ik er psalmen.

Vijf dagen terug, op zondag, stond ik weer ingeroosterd om te assisteren en te zingen. Ik was uitgenodigd om een psalm te zingen met als refrein: 'I praise you, for I am wonderfully made’ (Ik dank u, want ik ben wonderbaar gemaakt'. Door me voor te bereiden op het zingen van die psalm verdiepte ik me in dit citaat. Ik kon en kan me in die uitspraak volledig vinden.

Ik ben een proces en een product van liefde. Geen enkel ding is verkeerd met mijn hart, mijn geest, mijn ziel en mijn lichaam. Geen marketing nodig om me wijs te maken dat dat niet zo is. Helaas ben ik niet goed meer voor de economie.
Er hoeft niets aan me veranderd te worden. En hoewel mijn lichaam, zoals bij iedereen, ouder wordt, wordt mijn geest en ziel met de dag jonger. Mijn hart staat open om liefde te geven en te ontvangen en ik heb daar geen drempels voor.

Ik heb geen spijt van het verleden. Fouten waren en zijn levenslessen, Ze vertellen me niet dat ik een fout ben. Leven is een levenslang leerproces, zoals leren lopen. Een voortdurend proces om steeds één keer meer op te staan ​​dan te vallen om stappen voorwaarts te maken.

Dagelijks Kundalini Awareness Yoga, meditatie en wat normale workouts helpen me om me geweldig te voelen en de tijdelijke tempel van mijn ziel, mijn lichaam, te waarderen en uit te dagen om gezond en flexibel te blijven. Geen beperkingen of speciale diëten die ik mezelf opleg. Mag ik ook nog een beetje van de geneugten van en in mijn leven genieten? Als mijn vriendin er is, zoals vandaag, samen een glas wijn drinken. Dat weekelijkse biertje bijvoorbeeld op de Mae Rim Friday-markt. Gewoon genieten, geen overkill.

Geen, of in ieder geval zo min mogelijk, negatieve invloeden in mijn leven meer toelaten. Het 'nieuws' niet meer volgen in kranten, radio en op televisie. Ik ben tevreden en gelukkig met wat ik al heb en leef met de dag. Niet nodig om nog 'meer' te krijgen of doelen te bereiken. Niet meer gestoord door wat ik dacht dat mensen over mij wel zouden kunnen denken. Me druk maken over publicaties over mij op internet, sociale media, enz., omdat ik de enige ben die werkelijk weet hoe het verhaal of de verhalen zijn. Vroeger zei ik al na een negatieve publicatie in de krant...: “Morgen piest het konijn er al weer overheen”.

‘Gewoon’ en steeds bewuster mijn missie laten stromen en mijn levenswaarden leven.  

De 'puppy' in mezelf (mijn innerlijke kind) is lekker vrij. Ik ben en blijf er mezelf mee en daarmee voedt ik al mijn talenten van nar tot sjaman. Blijvende ontwikkelingen en inzichten die me jong en levendig houden.

Ook deze speciale dag ben ik meer dan dankbaar dat ik begrijp dat ik wonderbaarlijk ben gemaakt en met de dag jonger word.


Frans Captijn (Gangey Gruma) 

www.captijninsight.com 

captijninsight@gmail.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten