vrijdag 2 maart 2018

Niet opnieuw geboren. Toch een andere naam. Een cadeautje.


Het moet niet gekker worden zul je misschien denken.

Nadat ik hier ongeveer een half jaar in Thailand woonde kwam ik een meditatie leraar tegen die jaren daarvoor van zijn boeddhistische leraar uit India een nieuwe (ziels)naam gekregen had.. Ik was daar benieuwd naar en wilde graag ook een nieuwe naam hebben in relatie tot de activiteiten op het gebied van meditatie, life- & talent coaching, boeddhistische filosofie en nadien ook yoga die ik hier beoefen. Echter, dat bleek gemakkelijker gedacht en gezegd dan gedaan. Diverse pogingen heb ik gewaagd tot zelfs op de boeddhistische universiteit hier in Chiang Mai aan toe en alles liep op niets uit.

Toen ik een aantal maanden geleden starte met de opleiding tot Kundalini Awareness Yoga docent werd er ook over een spirituele (werk) naam gesproken. Die hoefde je niet te hebben maar dat kon wel.
Hoezo kan dat dan vroeg ik me af? Ik heb het tijden terug al geprobeerd.

Via mijn opleiding zijn mijn gegevens opgevraagd en is er in India een aanvraag ingediend. Dat hele gebeuren heeft een week of zes geduurd en onlangs, op 28 februari, kreeg ik mijn nieuwe naam uit India na wat ik begrepen heb een soort van conclaaf daar over mijn gegevens en numerologie. Die naam moet je zien als een spirituele naam. De naam die je ziel krijgt en waarmee je je kunt identificeren.

En wat is het geworden?

Gangey Gruma Báisjá
(Wijze humorvolle rustige man van en in liefde, macht en vrede)

De uitgebreide betekenis is: De heilige Koning van wijsheid, kracht en vrede. Wiens ziel een kalme en stralende energie weerspiegelt. Chand (de hele naam bij elkaar) verwijst naar de Gangey - wijze man van en in liefde, humor en rust. Gruma betekent mij/ik (Frans). De naam Baisja is Koning van de wijsheid.

Ik ga die naam (Gangey Gruma) gebruiken in ieder geval gekoppeld aan mijn activiteiten hier als Ah-jaan (leraar). Hoe verder weet ik nog niet en dat komt vanzelf wel verwacht ik.

Zijn jullie weer bij.  


Frans Captijn (Gangey Gruma ;)) 

www.captijninsight.com 
captijninsight@gmail.com



Geen opmerkingen:

Een reactie posten