vrijdag 5 december 2014

Niets is meer gek. Alles went. Je tickets betaal je bij de buurt supermarkt



Schoenmakers blijven al lang niet meer alleen bij hun leest.

Ik herinner me nog dat de Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam (HEMA) telefoonkaarten en verzekeringen ging verkopen. Daar keken we aardig van op.

Een paar maanden geleden moest ik even heen en weer naar Maleisië, naar het eiland Penang. En ja, dat is van hieruit ‘gewoon’ een korte vlucht. Via internet hadden we de vluchten van Chiang Mai naar Bangkok en van Bangkok naar Penang opgezocht. Alles ingevuld en uiteindelijk komt het op afrekenen aan. 

Via de creditcard een toeslag én er was een andere optie. Binnen 12 uur betalen bij de supermarkt bij ons op de hoek van de straat zonder toeslag. Nou moe… kan dat dan ook? En nog wel in een land als Thailand? Niets vreemds aan zo bleek. 

Als toch nog wel Nederlander ging ik even met de scooter naar de 7-11 supermarkt op de hoek bij ons. Even de code geven en prompt verschenen op de kassa alle gegevens van mijzelf, de luchtvaartmaatschappijen, de vluchtnummers, etc., etc.. en natuurlijk het te betalen bedrag.

Ik had nog niet betaald of ik kreeg op mijn mobieltje een bevestiging en thuis de tickets die ik nog even moest printen en als dat niet ging ook weer een andere optie.

Afgelopen maand werd bekend dat we binnenkort niet meer elke 90 dagen onze neus even hoeven te laten zien bij het emigratie bureau. Ook dat kan op korte termijn bij… de supermarkt.

En zo is het eigenlijk met alles. Veranderingen en vernieuwingen… je kunt ze maar beter aan gaan. Tegen houden is absoluut geen optie meer en kost je meer energie dan mee gaan in de stroom van verandering. En je over al die vernieuwingen verbazen… ook dat wordt steeds minder. En wat de privacy betreft waar we zo op gesteld waren? Die hebben we helemaal niet meer en ook daar nog langer over blijven zeuren… ook dat went kennelijk.

En de vluchten naar Maleisië en weer terug? Mede dankzij de buurtsuper liepen ze gesmeerd.

Frans Captijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten