vrijdag 25 mei 2012

Op weg naar Villa-Asia. Even weg van de stress?

Even tijd voor en werken aan jezelf. Ja, dat kost geld en ook tijd. Door blijven hollen, zo is inmiddels mijn ervaring, kost nog veel meer tijd laat staan geld. Even tijd om stil te staan, buiten je oorspronkelijke comfortzone, maar op een fantastische en energierijke plek levert je uiteindelijk duidelijk meer op.  

Ik ben op weg gegaan naar onze Villa-Asia in Mae Rim. Een filmpje bekijken? Klik dan hier.

Nu ik er wat langer kan zijn dan een ‘normale’ vakantie en inzet op het organiseren van onze villa-asia programma’s en workshops kan ik tussendoor bij collega’s ook eens even mee kijken en mee doen. Collega’s? Jawel, mensen met gevoel en in-zicht om mensen en organisaties zich heel natuurlijk kunnen ontwikkelen, prettiger in hun vel zitten, kwaliteiten en talenten inzetten en meerwaarde voor zichzelf als hun zakelijke en/of privé omgeving opleveren.

Een geweldige ervaring, na mijn aankomst, heb ik de eerste week gehad bij de meditatie. Niets zweverigs maar duidelijk verdiepend.

Stress is deze week het thema. Een ander woord voor stress, in het Engels, is tension. Tension duidt daarbij zeker ook op fysieke spanning in je lichaam. Zonder dat we dat in de gaten hebben zit ons lichaam vaak vol van spanning. Ex-tension, niet te verwarren met de mooie haarverlengers die vaak in kapsels worden ingebracht, duidt in onze trainingen dan ook op ont-spanning. Door juist aan die ontspanning aandacht te geven ervaar je pas welk bezit spanning juist van je heeft genomen.

Die ervaring en het daarmee oefenen in een omgeving die er toe uitnodigt én er toe doet is slechts één van de onderdelen waarmee we hier met begeleiding van locals aan de slag zijn. Zeker inspirerend te noemen. Door het loslaten wat altijd al ongemerkt in je vast zat bloeien er mooie nieuwe blijvende ervaringen en inzichten in je op.

Frans Captijn


Geen opmerkingen:

Een reactie posten