vrijdag 22 mei 2020

Zalig om een leeg hoofd te hebben

Afgelopen zondag, na mijn dagelijkse meditatie en yoga, bedacht ik me hoe zalig het is om weer een leeg hoofd te hebben. Hoe anders dan jaren geleden.

Als jong ventje had ik dat natuurlijk ook maar daar stond je toen helemaal niet bij stil. Je ouders boden je de veiligheid en je was aardig vrij om te doen en laten wat je wilde. De wereld lag aan je voeten om te ontdekken en je kon bijna alles zeggen wat je wilde. Er werd zelfd vaak om gelachen.

Met de jaren en met de drukte liep dat hoofd van me vol. Het zal bij de meeste mensen niet anders zijn.
Nachten tollen en prakkiseren. Complete tijdverspilling was het.

En ja het heeft effe geduurd om nu in die staat van leegheid te zijn. Zoals het stap voor stap kwam zo heeft het ook stap voor stap afscheid genomen. Afgelopen woensdag op de kop af acht jaar.

En eigenlijk is het me ook nog niet eens opgevallen hoe dat gegaan is. Mijn leven, nee levensstijl, heeft een andere routine gekregen. Geen sociale media, niet of zeer spaarzaam nieuws volgen, die dagelijkse meditatie en yoga, me minder druk maken (geen stress, me minder van alles wat er om me heen gebeurt aantrekken of opwinden), niet meer in grote groepen menigten, niet meer op de voorgrond hoeven of willen staan, geen horloge, geen deadlines, niet hoeven of willen presteren, geen status, nog meer lachen, en ga zo maar door.
Het heeft alles te maken met ‘schoonmaak’ houden en vooral nu ook zelfbescherming tegen de overkill aan informatiestromen.

Het voelt super en ik ben er dankbaar voor.

Adem in, adem uit zeg ik vaak tegen mijn kids en… volg vooral de meute niet om er bij te willen horen. Wees lekker jezelf en voel je vooral vrij.


Frans Captijn (Gangey Gruma) 

Foto blog: http://franscaptijnhisworld.blogspot.com
Bouw blog: https://pyramidhousethailand.blogspot.com




Geen opmerkingen:

Een reactie posten