vrijdag 19 oktober 2012

Geen betere marketing...!



Marketing, het schijnt overal steeds gekker te moeten om je aandacht maar te trekken voor dingen die je eigenlijk niet nodig hebt. Steeds inventievere methodes worden gebruikt om er maar voor te zorgen, de kracht zit immers de herhaling, dat je om reclames niet heen kunt en ze dus steeds weer herkent. Billboards, bewegende teksten of oplichtende leds. En vooral ‘schreeuwen’. Ik ben toch niet gek…? 

Aandacht trekken, aandacht trekken en nog eens aandacht trekken. Je willens en wetens afhouden van die zaken waar je eigenlijk vanuit jezelf mee bezig zou willen zijn. Weet je eigenlijk nog wel met wat je bezig wilde zijn? 

Net zoals je in het westen (en eerlijk is eerlijk ook steeds meer in het oosten) struikelt over de reclames. Zo struikel je hier over de tempels en Boeddha beelden. Soms zie je door de Boeddha’s de Boeddha’s niet meer. Een betere marketing bestaat niet zou je kunnen zeggen.
Toch heeft deze marketing, met de kracht in de herhaling, iets totaal anders. Die Boeddha’s roepen op tot stilte, verdieping, rust, sereniteit en eens even stil staan met dat waar je me bezig bent. 

Zonder te schreeuwen roepen ze op om te ervaren dat je helemaal niet gek bent en er zoveel in jezelf te vinden is. 

Frans Captijn 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen