vrijdag 15 januari 2021

Op weg naar alweer tien jaar in Thailand

De weg is vrij om mijn tiende achtereenvolgende jaar in Thailand te gaan halen. 

Altijd op de verjaardag van mijn overleden vader. Als een soort cadeautje ;) ga ik voor verlenging van mijn jaarvisum. Gisteren was het weer zover. Hij zou 106 geworden zijn. 
Ik dus opnieuw naar de immigratiedienst. Dit keer voor het eerst in Surin. Een knus kantoor, kleiner dan in Chiang Mai, en super vriendelijke en behulpzame staf. 

Eerst als derde bezoeker vroeg naar de bank om twee bankverklaringen te halen en toen naar het kantoor. Het was, gelukkig voor mij, niet druk. Erg fris om iets over negen toen we er aankwamen. Een paar stafmedewerkers probeerden zich buiten in de zon iets op te warmen. Een warm onthaal toen ik met Phatsamon aan kwam lopen. Gelijk werden we geholpen. Alle papierwerk invullen en laten controleren, checken en nog eens checken door de staf, foto maken en wachten... 

Na een kleine twee uur wachten kreeg ik mijn paspoort met visa verlenging tot eind februari 2022 / 2565 weer terug. 

Fijn om weer een jaartje vooruit te mogen. Op na tien jaar in Thailand in 2022.


Frans Captijn (Gangey Gruma) 

2 opmerkingen:

  1. Je tiende jaar alweer! Ik weet nog goed hoe we elkaar de eerste keer ontmoetten op het resort, ook alweer lang geleden!
    Ik wens je nog heel veel mooie jaren toe in je geliefde Thailand!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Carla, heeft zeker ook met die dromen te maken waarop je een tijdje geleden reageerde. Nog geen dag spijt van gehad. Ik hoop dat we elkaar nog lang kunnen ben mogen blijven volgen. Leuk ook dat jullie via ons blog van ons bouwproces zo op de hoogte blijven.

    BeantwoordenVerwijderen