vrijdag 9 oktober 2020

Petite Chartres Labyrint in Surin, Thailand, klaar voor gebruik.

Ik ben best een beetje trots om deze week in mijn blog dit te kunnen melden. 

Sinds 4 oktober is Pyramid House Thailand (in wording) in Surin, de thuisbasis van een Petite-Chartres Labyrint. Samen met mijn vriendin heb ik dit, voor mij het vijfde in mijn leven, labyrint gemaakt.

Een labyrint is een archetype, een afdruk die hemel en aarde met elkaar verbindt. Als je er in wandelt, herontdek je een lang vergeten mystieke traditie. Labyrinten bieden je de mogelijkheid om naar die plek in jezelf te lopen waar het rationele samenvloeit met het intuïtieve en het spirituele (iets dat lang niet altijd met geloof te maken heeft) in jezelf wordt herboren.

Hoewel we hopen gezond te blijven om nog een paar jaar door te gaan met het bouwen van onze piramides, is het labyrint er nu dus al. Veel mensen hebben ons al gevraagd waarom we het bouwen van het labyrint als een van de eerste stappen in ons piramidebouwproces wilden doen. Dit heeft alles te maken met het krijgen en houden van de juiste energie op onze locatie, het kunnen gebruik voor onze dagelijkse yoga- en meditatieoefeningen en alvast voor toekomstige aantrekkingskracht en zichtbaarheid.

Mijn eerste kennismaking met een labyrint was tijdens een leergang persoonlijke ontwikkeling en een bezoek aan de kathedraal van Chartres (Frankrijk) voor mijn werk, ongeveer 14 jaar geleden. Sinds die tijd voel ik een speciale band met het werken met labyrinten en heb ik er dus vijf gecreeerd. Veel geweldige persoonlijke ervaringen en ervaringen met gasten in het kuuroord in Mae Rim/Chiang Mai, Thailand, heb ik inmiddels al meegemaakt. 

Hoewel we het labyrint op onze privé locatie hebben aangelegd, staat het open voor bezoekers. Na het maken van een afspraak kunnen ze wellicht ook de wonderbaarlijke ervaring van het labyrint opdoen en / of er Samatha en Vipassana meditatie beoefenen. We verwelkomen ze in ons labyrint voor loopmeditatie, spirituele oefening of gewoon als een manier om wat te kalmeren en het hoofd wat leeg te maken en te genieten van rust, stilte en reflectie. 
We geven graag de benodigde achtergrondinformatie en richtlijnen voor het lopen en het gebruik.

Om de mogelijkheid hiertoe te stimuleren wordt ons labyrint al vanaf 6 oktober online op de World Wide Labyrinth Locator gepubliceerd (mocht je de link willen zien klik dan hier). 

Ook zullen we in de nabije toekomst gaan starten met Labyrinth (Kundalini) yoga, klankschalen sessies, verbindende dans, en gaag we met het labyrint en onze kampvuurplek werken.

Kortom, blij om te vertellen dat dit deel van ons bouwproces nu helemaal klaar voor gebruik is. 

Frans Captijn (Gangey Gruma) 

Bouw blog: https://pyramidhousethailand.blogspot.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten