vrijdag 15 februari 2019

Fantastische service bestaat nog.

Weer een nieuwe ervaring in Thailand. De onderhoudsbeurt van mijn auto. Over service gesproken. Het kan kennelijk nog steeds.

Drie weken geleden kreeg ik een sms van de Mazda garage om me er aan te herinneren dat mijn auto nu bijna een half jaar oud is en/of wellicht 10.000 km gereden heeft en of ik voor een check-up een afspraak wilde maken.

Die check-up gaat over de ‘gezondheid’ van de auto en is niet meer dan normaal. Goed om even een herinnering te krijgen.
Ik maakte een afspraak voor 7 februari. Er werd me al verteld dat ik moest rekenen op tenminste twee uur tijd. OK. 6 Februari in de ochtend kreeg ik van de garage een belletje om me toch nog even aan de afspraak te herinneren.

Ik was een kwartier te vroeg en werd gastvrij ontvangen door een meneer in Mazda tenue met een lijst waarop ik eventuele wensen en gebreken kon invullen. Ik werd uitgenodigd om naar binnen te gaan en kreeg daar gratis de mogelijkheid voor een lunch, koffie, frisdrank, gebak, etc.. Er werd een film, in het Engels met Thaise ondertitel, in een soort kleine bioscoop in de wachtruimte opgezet. Regelmatig kwam een aardige jonge dame checken of ik nog iets wilde eten of drinken en dat werd dan keurig netjes gebracht.

Op een scherm kon ik zien, aangegeven met lampjes in rood, oranje, geel en groen, hoe het onderhoud aan mijn auto vlotte en via een grote glaswand naar de werkplaats kon ik zien hoe er aan werd gewerkt. Na ruim een uur sleutelen en het verversen van verschillende olien etc.(rood), gaf het scherm (oranje) aan dat de auto aan de quality check ging. Daarna ging er een geel lampje branden in de wachtruimte dat de auto naar de wasserij ging. Nooit eerder mee gemaakt. Van buiten en van binnen gewassen en het hele motorcompartiment gereinigd. De velgen speciaal gepoets en de banden weer zwart gemaakt/gevet.

Na in totaal twee uur kwam iemand me ophalen en werd ik voor gesteld aan een, zo leek het wel, gloednieuwe auto. De motorkap open en ik kreeg nog eens uitleg over alles en wat er gedaan was en welke (synthetische) olieen er waren vervangen.

5 lijsten quality checks werden doorgelopen en moest ik nadien tekenen en daarna natuurlijk betalen.

Ik werd weer naar mijn auto begeleid en een Mazda meneer en mevrouw zwaaide me vanaf de trappen van de showroom weer uit.

Alles bij elkaar 49,50 Euro.

Ja dat was wel weer even schrikken. Je maakt hier wat mee. Over service gesproken.

Viriya Mazda in Chiang Mai, TOP service!!!




Frans Captijn (Gangey Gruma) 

captijninsight@gmail.com





Geen opmerkingen:

Een reactie posten