maandag 20 mei 2019

Frans Captijn zeven jaar in Thailand

Inderdaad, de tijd vliegt.
Precies vandaag woon ik zeven jaar in Thailand. In de tussentijd ben ik niet terug geweest naar mijn 'thuisland'. In Thailand zijn voelt nog steeds echt als thuis.

Mijn oudste zus vroeg me vandaag of ik ooit terug wilde naar Nederland. Mijn antwoord was dat als het niet nodig was om terug te gaan ik hier lekker wil blijven. 

Er is in de afgelopen periode van zeven jaar aardig wat met en om mij heen gebeurd. En natuurlijk geldt dat voor iedereen. Of het leven hier beter is? Het is anders. Heel veel ervaringen heb ik de afgelopen jaren al in mijn wekelijkse blog gedeeld. 

Ik vertel eigenlijk altijd op de vraag of het hier beter is dat het niet te vergelijken is. Voor mij voelt het nog steeds alsof ik het cadeau heb gekregen om in één leven twee verschillende levens te leven. De twee ervaringen samen maakte mijn wereld veel groter en ook kleiner. Groter in een manier van denken en bewustzijn. Zeker ook in relatie tot waar ik me altijd in het kleine Nederland in deze grote wereld zo druk om maakte. 
Kleiner doordat ik er voor gekozen heb om me steeds minder te laten beïnvloeden door negatieve energie door wat er allemaal in de wereld om ons heen gebeurt door (sociale) media. Maakt het echt allemaal iets uit?
Ik ben daar in ieder geval erg dankbaar voor.

Plannen en ideeën voor de toekomst? Het belangrijkste is om te proberen (en te hopen) gezond te blijven.

En ja, verschillende ideeën. Zelfs om Chiang Mai te verlaten en op een andere locatie in Thailand te gaan wonen. Ik sta er voor open om zelf een klein project te gaan bouwen en starten. Niet als een doel om te bereiken, maar als een te volgen pad. En er is meer. Voor mij is het mezelf over geven aan de stroom van verandering, en daarmee verdere groei en ontwikkeling, die zeker weten nog op me ligt te wachten. Zo veel mogelijk bewust genieten van elke dag en op het eind van die dag even terug kijken vanaf de plek waar je weer die dag bent aangekomen.

En hoe al die nieuwe ideeën uitwerken? De tijd zal het leren. Volg gewoon mijn blog;).

Frans Captijn (Gangey Gruma) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten