vrijdag 29 maart 2019

Inzicht in synchroniciteit. Wonderen in- en buiten onszelf die verandering in mijn leven brachten.

In oktober 2010 kreeg ik een eenzijdig verkeersongeval. Ik heb er al vaker eens iets over verteld in mijn wekelijkse blogs. Een black-out terwijl ik met de auto door de acht kilometer lange Westerscheldetunnel in Zeeland reed. Achteraf gezien was het van mijn lijf de laatste poging om me wakker te schudden dat ik moest ophouden waarmee ik bezig was en me open moest stellen voor dat wat er op me lag te wachten. Geen gemakkelijk proces kan ik je zeggen en ook niet zo maar even gedaan.

Zonder het zelf in de gaten te hebben gehad en stap voor stap was ik totaal uit mijn eigen (holistische) balans geraakt. Ik was dan wel manager en toch bleek dat het managen van mijn eigen leven nog aardig wat te wensen over had. Ik was uit balans. Fysiek, mentaal, emotioneel, spiritueel en ook causaal (wat mijn omgeving betreft). En voor wat betreft dat laatste had dat heel veel te maken met energie. Leeg gezogen worden, nou zeg maar zijn, van energie. Te veel geven en te weinig ontvangen. Conclusie? Een burn-out en niet zo’n kleintje ook.

Te laat of misschien toch nog net op tijd kwam ik er in mijn leven achter dat het universum een fantastische synchroniciteit kent. Een van de belangrijke inzichten waarvan ik me bewust werd. Die synchroniciteit maakt dat alles meebeweegt en in wisselwerking staat met al het andere. Voortdurend gebeuren er wonderen om ons heen. Je hoeft maar even stil te staan en dieper te kijken of dieper te ervaren. En die synchroniciteit heeft voor mij duidelijk ook met mij, met ons te maken. Er liggen veel gewenste en soms ook ongewenste cadeautjes voor ons klaar...

De vraag is, hoe staat het daarin met onszelf? Zien we die wonderen, in- en buiten onszelf, en hoe gaan we er mee om? Als we het te druk hebben of onze geest te jachtig is, kan de magie van het moment ons volledig ontgaan.

Synchroniciteit werkt ook op deze manier: Als de ene deur, gewenst of ongewenst, voor je dicht valt open zich als vanzelf direct een andere deur. Een nieuwe, tot dan toe onbekende, ruimte vol met nieuwe kansen en mogelijkheden ontvouwt zich voor je.

Nu, achteraf gezien en gezegd, kan ik zeggen dat dat ongeluk van mij helemaal zo ongelukkig niet was. De synchroniciteit bracht me hier, in Aziƫ, bij mijn missie, bij een dieper geluk in een omgeving die me (nog) liever is.

En als ik tot op heden terug kijk op mijn leven, dan was alles wat daarin gebeurd is nodig om mij te vormen tot die persoon die ik nu ben en op het pad te brengen of te houden dat ik nu, veel bewuster, mag bewandelen.

En wat de wereld allemaal over mij denkt of wat ze allemaal over me kunnen vinden op internet? Dat is voor die wereld. Ik ben de enige die het echte verhaal kent en ik hoef me nergens voor te schamen. Ik lach inmiddels om al die verhalen.

Mocht de zon morgen voor mij niet meer op gaan... Dan heb ik het gedaan!
Ik Leef (met een hoofdletter “L”) een veel bewuster bezield, gelukkig, verbonden leven en levensstijl.

Ik studeer, ontwerp, probeer uit, bouw en groei door te delen.

Frans Captijn (Gangey Gruma) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten