Drie weken geleden kreeg ik een sms van de Mazda garage
om me er aan te herinneren dat mijn auto nu bijna een half jaar oud is en/of
wellicht 10.000 km gereden heeft en of ik voor een check-up een afspraak wilde
maken.
Die check-up gaat over de ‘gezondheid’ van de auto en is
niet meer dan normaal. Goed om even een herinnering te krijgen.
Ik maakte een afspraak voor 7 februari. Er werd me al
verteld dat ik moest rekenen op tenminste twee uur tijd. OK. 6 Februari in de
ochtend kreeg ik van de garage een belletje om me toch nog even aan de afspraak
te herinneren.
Ik was een kwartier te vroeg en werd gastvrij ontvangen
door een meneer in Mazda tenue met een lijst waarop ik eventuele wensen en
gebreken kon invullen. Ik werd uitgenodigd om naar binnen te gaan en kreeg daar
gratis de mogelijkheid voor een lunch, koffie, frisdrank, gebak, etc.. Er werd
een film, in het Engels met Thaise ondertitel, in een soort kleine bioscoop in
de wachtruimte opgezet. Regelmatig kwam een aardige jonge dame checken of ik
nog iets wilde eten of drinken en dat werd dan keurig netjes gebracht.
Op een scherm kon ik zien, aangegeven met lampjes in rood,
oranje, geel en groen, hoe het onderhoud aan mijn auto vlotte en via een grote
glaswand naar de werkplaats kon ik zien hoe er aan werd gewerkt. Na ruim een
uur sleutelen en het verversen van verschillende olien etc.(rood), gaf het
scherm (oranje) aan dat de auto aan de quality check ging. Daarna ging er een
geel lampje branden in de wachtruimte dat de auto naar de wasserij ging. Nooit
eerder mee gemaakt. Van buiten en van binnen gewassen en het hele motorcompartiment
gereinigd. De velgen speciaal gepoets en de banden weer zwart gemaakt/gevet.
Na in totaal twee uur kwam iemand me ophalen en werd ik
voor gesteld aan een, zo leek het wel, gloednieuwe auto. De motorkap open en ik
kreeg nog eens uitleg over alles en wat er gedaan was en welke (synthetische)
olieen er waren vervangen.
5 lijsten quality checks werden doorgelopen en moest ik
nadien tekenen en daarna natuurlijk betalen.
Ik werd weer naar mijn auto begeleid en een Mazda meneer
en mevrouw zwaaide me vanaf de trappen van de showroom weer uit.
Alles bij elkaar 49,50 Euro.
Ja dat was wel weer even schrikken. Je maakt hier wat
mee. Over service gesproken.
Viriya Mazda in Chiang Mai, TOP service!!!
captijninsight@gmail.com
Frans Captijn (Gangey Gruma)
captijninsight@gmail.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten