Op 1 januari dit jaar ontving ik van mijn dochter een
foto uit een supermarkt in Perth (Australiƫ).
Inderdaad. Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn om vast
je paas inkopen te doen. Je zal toch eens achter het net vissen. Je hebt immers
maar tot 21 april dit jaar de tijd om je paasboodschappen in huis te halen.
De Pasen marketing is weer los gelaten en de Kerst
marketing is weer aan de lader. Tuincentra vervangen hun kerst schappen voor
een paar maanden weer in tuinsets en parasols en de cirkel is weer rond.
Kerst gaat van oorsprong over nieuw leven en Pasen over
sterven of beter gezegd wederopstanding juist uit de dood. Ach wat maakt het
ook allemaal uit? We slaan de periode van ‘leven’ die er tussen zit gewoon over
want we moeten toch vooral gezellig blijven doen en... kopen.
Dit is Australiƫ en ik verwacht dat ook Thailand snel zal
aanhaken. Beetje triest voor de marketing hier dat het day het Thaise nieuwjaar
(Songkran) op 13 april er net voor valt. Zeker weten dat er een oplossing voor
wordt gevonden. Dit is immers dubbel kunnen verdienen.
Ach... waar maak ik me eigenlijk nog druk om. Iedereen
die wil kan en mag toch lekker in het systeem mee? Het tijdelijk geluk van zo
veel mogelijk kopen. Goed voor de economie ;).
captijninsight@gmail.com
Frans Captijn (Gangey Gruma)
captijninsight@gmail.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten