Afgelopen week kwam ik erachter dat ik acht maanden
geleden voor het laatst voor controle was geweest. Twee maanden later dan normaal.
Gewoonweg vergeten een afspraak te maken.
Zondag, 3 november, op weg naar de kerk kwam ik langs de
kliniek. Ze waren open zoals meestal op zondag en ik stapte even binnen. Ik kon
de dag erop om zeven uur ’s avonds al terecht. Dat was supersnel.
Het is een moderne en drukke kliniek waar zes tandartsen
praktijk houden en ook orthodontie wordt gedaan.
Ik was vroeg die maandagavond. Bloeddruk meten en wachten
in de volle wachtkamer.
Even over zeven werd ‘Khun Frans’ opgehaald. Binnenkomst
is altijd een beetje een feest omdat de hele stoel (automatisch) verbouwd moet
worden. 1.91 Meter halen de meeste Thaien namelijk niet. Twee assistentes en toen
alles in gereedheid was een operatiedoek met een gat over mijn hoofd, spot aan
en controleren maar. Voelen, prikken, prutsen, spuiten met lucht en water
(althans zo voelt het) en na een grondige inspectie ging de lap er alweer af.
Ik kreeg een compliment. Alles zag er perfect uit en
zelfs reinigen zou onzin zijn. ‘Mijn complimenten. Uw gebit is in
prima conditie en u verzorgt het geweldig. U mag van mij weer naar huis. Ik hoef hier
niets aan te doen. Mocht u klachten krijgen dan weet u
ons te vinden en anders zie ik u graag terug over een half jaar.”
Echt? Ik
mag zo weer naar huis? Yep!
En om kwart over zeven stapte ik weer op mijn scooter.
Enigszins verbaasd liep ik de kliniek weer uit en groette
de vriendelijke receptioniste in haar operatiekleding.
Toen ik thuiskwam dacht ik erover na of ik het allemaal
wel goed begrepen had. Ik hoefde dan wel geen gebitsreiniging (wie weet omdat
ik al maandenlang nagenoeg nergens meer suiker in neem) maar er is toch aan me
gewerkt en spullen werden toen ik vertrok gelijk weer schoon gemaakt?
Het voelde eigenlijk wel leuk maar toch niet helemaal
goed.
En dus besloot ik om jl. dinsdagmiddag om vijf uur terug
te gaan. Dezelfde receptioniste in nieuwe operatiekleding. Ik legde mijn vraag
even voor. Er werd vriendelijk gelachen en gezegd: “Nee hoor, u hoeft niets te
betalen. Het is goed zo. Tot over een half jaar”.
Ik hoefde dus feitelijk alleen mijn eigen voorrijkosten te betalen ;).
Ik hoefde dus feitelijk alleen mijn eigen voorrijkosten te betalen ;).
Kijk, dat noem ik nog eens geweldige service. Zo kan het
dus ook…
Geen opmerkingen:
Een reactie posten