vrijdag 8 november 2019

Geweldige service van mijn Thaise tandarts. Zo kan het dus ook.

Net zoals in Nederland ga ik ook hier elk half jaar naar de tandarts voor, ik noem het altijd, mijn periodieke onderhoudsbeurt. Ik heb al ongeveer zeven jaar dezelfde kliniek (https://www.facebook.com/RROMDDENTALCLINIC). Check & Clean en meestal doet de tandarts gelijk kleine ingrepen die nodig zijn. Ook dochter Carlien gaat hier naar dezelfde kliniek als ze vanuit Perth (Australië) bij me op visite/vakantie komt.
Afgelopen week kwam ik erachter dat ik acht maanden geleden voor het laatst voor controle was geweest. Twee maanden later dan normaal. Gewoonweg vergeten een afspraak te maken.

Zondag, 3 november, op weg naar de kerk kwam ik langs de kliniek. Ze waren open zoals meestal op zondag en ik stapte even binnen. Ik kon de dag erop om zeven uur ’s avonds al terecht. Dat was supersnel.

Het is een moderne en drukke kliniek waar zes tandartsen praktijk houden en ook orthodontie wordt gedaan.

Ik was vroeg die maandagavond. Bloeddruk meten en wachten in de volle wachtkamer.
Even over zeven werd ‘Khun Frans’ opgehaald. Binnenkomst is altijd een beetje een feest omdat de hele stoel (automatisch) verbouwd moet worden. 1.91 Meter halen de meeste Thaien namelijk niet. Twee assistentes en toen alles in gereedheid was een operatiedoek met een gat over mijn hoofd, spot aan en controleren maar. Voelen, prikken, prutsen, spuiten met lucht en water (althans zo voelt het) en na een grondige inspectie ging de lap er alweer af.

Ik kreeg een compliment. Alles zag er perfect uit en zelfs reinigen zou onzin zijn. ‘Mijn complimenten. Uw gebit is in prima conditie en u verzorgt het geweldig. U mag van mij weer naar huis. Ik hoef hier niets aan te doen. Mocht u klachten krijgen dan weet u ons te vinden en anders zie ik u graag terug over een half jaar.”

Echt? Ik mag zo weer naar huis? Yep!
En om kwart over zeven stapte ik weer op mijn scooter. 

Enigszins verbaasd liep ik de kliniek weer uit en groette de vriendelijke receptioniste in haar operatiekleding.

Toen ik thuiskwam dacht ik erover na of ik het allemaal wel goed begrepen had. Ik hoefde dan wel geen gebitsreiniging (wie weet omdat ik al maandenlang nagenoeg nergens meer suiker in neem) maar er is toch aan me gewerkt en spullen werden toen ik vertrok gelijk weer schoon gemaakt?

Het voelde eigenlijk wel leuk maar toch niet helemaal goed.
En dus besloot ik om jl. dinsdagmiddag om vijf uur terug te gaan. Dezelfde receptioniste in nieuwe operatiekleding. Ik legde mijn vraag even voor. Er werd vriendelijk gelachen en gezegd: “Nee hoor, u hoeft niets te betalen. Het is goed zo. Tot over een half jaar”.
Ik hoefde dus feitelijk alleen mijn eigen voorrijkosten te betalen ;). 

Kijk, dat noem ik nog eens geweldige service. Zo kan het dus ook…


Frans Captijn (Gangey Gruma) 

Foto blog: http://franscaptijnhisworld.blogspot.com





Geen opmerkingen:

Een reactie posten